Säännöllisesti toistettavalla kyselytutkimuksella selvitetään autoilevien taloudessaan rengasasioista vastaavien suomalaisten kuluttajien näkemyksiä autonrenkaisiin ja rengasliikkeisiin liittyen.
Tutkimus on toistettu lähes samanlaisena vuodesta 2014. Aiempien vuosien tulokset ovat raportissa nähtävillä ja vertailtavissa.

Kuluttajatutkimus, syksy 2024
Keskeisiä havaintoja
- Noin neljälle kymmenestä rengasasioista vastaaville autoilijoille renkaiden hinta vaikuttaa eniten ostopäätökseen. Hieman alle kolmasosalle renkaiden laatu- ja turvallisuus ovat tärkeimpiä ostopäätökseen vaikuttavia tekijäitä.
- Selkeä hintojen esittäminen ja asiantunteva palvelu ovat edelleen tärkeimmät tekijät rengasliikettä valittaessa ja myös kohteliasta palvelua pidetään tärkeänä.
- Reilu kolmasosa vaihtaa renkaansa yleensä itse. Perhepiirissä/tuttavan avustuksella renkaansa vaihtaa 19 % ja ammattilaisten palveluja käyttää 43 %. Ammattilaisten käyttö on lisääntynyt reilusti vuodesta 2014